Полезно образование и забавление за децата
Игрите
Езиковото обучение и проектната работа
В ЛъкиКидс езиковото обучение е организирано около проектни теми. Ние, професионалистите в лагера, внимателно избираме нашите теми. Необходимо е те да включват уникална идея, множество начини за проучване, ценни факти от познатия и непознатия свят, възможности за детско сътрудничество и неочаквани открития.
Ето някои от тях: “Нашата планета Земя”, “Извънземните”, “Облеклото през вековете”, “Игрите” и много други.
Етапите на забавлението, наречено Проектна работа
Въвеждането на темата
Денят започва, децата са в така наречената класна стая – зала, в която има достатъчно визуални и дигитални средства, пособия за рисуване и творчество.
Въвеждаме темата, даваме предисторията! Това е моментът “Уау!” за децата. Те разбират, че ги очаква едно необикновено пътешествие, а не просто зубрене на думи и писане под диктовка.
Когато учителят те посрещне с думите: “Деца, днес ще се запознаем с древна цивилизация, която е построила подводен град, а хората й са можели да дишат под водата!”, твоето детско сърчице прескача един удар и започва да се вълнува от предстоящото приключение.
Пътеката на проучването
Истинското учене започва в момента, в който детето е привлечено от идеята на проекта и у него се появява желанието да научи повече по темата. Ние силно насърчаваме това явление! Внимателно отглеждаме любопитния детски ум и го навигираме.
Започва приключениeто!
Детето заедно със своите връстници, отваря магическата врата на знанията. Проучването може да бъде дигитално, а може да се състои в разглеждането на енциклопедия, книги, разговор събеседване с останалите лагерници и преподавателя или просто събиране на факти от различни източници.
Сглобяване на пъзела на проекта
Известно е, че преглеждането на информация, само по себе си не е знание. Това е натрупване на факти! Необходима е идея-спойка, която да ги обедини и чрез количеството им да се получи познанието.
Нашите лагерници правят точно това: разглеждат факти, свързани с темата, намират ги по различни начини, колекционират ги. След това е необходимо да решат, групово, как да представят най-добре наученото, за да могат да го презентират пред останалите деца!
Със сигурност през цялото време, общуването с преподавателя е на английски език, децата са поощрявани да използват езика помежду си! Цялата информация, която те събират е на английски език. Имат правото да ползват речници, за да намерят непознатите значения на думите.
Този вид научаване е най-ефективно, тъй като се извършва неусетно, в процеса на изработване на проекта, през интереса на детето. Вместо да се опитва да наизусти от двадесет до петдесет думи дневно, като пише упражнения, детето научава повече от сто, докато разработва темата за любимите си диви животни или живота в бъдещето.
Изпълнението на проектната идея
Приключило е голямото търсене на съкровища – събрани са фактите и информацията.Идва още по-вълнуващият момент – как да бъде подредено всичко, така че да е естетически издържано и да бъде интересно!
За много от децата това е ключов момент в научаването! Те имат силното желание да представят своята гледна точка по дадената тема, това е тяхния момент, тяхното откритие, тяхното познание.
Проектните постери, филми, или рисунки са необикновени, те впечатляват с чистата и неподправена детска гледна точка. Понякога децата правят несъзнателен нов прочит на някои идеи, с които ние възрастните вече сме свикнали.
Представянето на резултата от проектната работа
Дали другите ще ни разберат! Дали ще успеем да ги заинтригуваме? Дали ще имаме поддръжници на идеята ни или просто ще се засмеят колко е “глупаво” това, което представяме!
Всяко дете има своите подобни притеснения. Ние, учителите, сме винаги до тях в този изключително важен момент.Съществува и леко състезателен елемент между децата. Напълно човешко е да искаш да бъдеш най-добрия, най-интересния, най-, най-….!
Прекрасно е, че децата не са сами в тези проекти – те работят като отбор и творят като част от малка общност. Това им дава допълнителна увереност и вяра в собствените възможности.
Финалът – а дали е финал?
Завършването на проекта е чудесен момент на удовлетворение!
В моята практика, съществуват много случаи, в които децата не искат да приключат с разработването на дадена тема. Тя продължава да се появява в ежедневните им разговори, те искат да търсят и да проучват повече от даденото им време.
Те пренасят интереса си към нея в своето ежедневие. От тази тема, може да се роди интерес към други идеи, които да ги пренесат към нова тема. Завърта се вълшебния кръг на знанието – нашата тайна рецепта за успех.
Игрите
ЛъкиКидс е царството на игрите. Онези позабравени игри на криеница, народна топка, скачане на въже, дама, Черен Петър и още хиляди, които ни връщат към истинското детство.
Игрите ни са организирани от опитни аниматори, които представят правилата и играят непрекъснато заедно с малчуганите.Особено внимание обръщаме на игровия момент, по време на нашите тематични вечери и забавления.
Организираме състезателни игри като:
- надбягване с чували
- скачане по двойки с вързани един за друг крака
- пренасяне на вода с лъжичка
- бой с възглавници
- преплитанка и т.н.
Играем много на открито, това за нас е важно за повдигане на настроението, поддържане на добра физическа форма и сплотяване:
- народна топка
- състезание по търкаляне в тревата
- сляпа баба
- гърненца
- пускам пускам кърпа
- федербал.
Друг вид игри използваме когато пътуваме, за да минава времето интересно и приятно, играем на асоцииации, на “Аз виждам… нещо синьо”, на филми, изброяваме или класифицираме предмети. Разбира се много пеем и разучаваме известни хитове, които са прекрасен начин за прекарване на времето в път.
Съществуват и така наречените тихи игри – Монополи, Не се сърди човече, карти Уно, шах, морски шах, Истина или предизвикателство и други.
Децата харесват еднакво активните и тихите игри – всяка в своя подходящ момент. Ние предлагаме безкрайния набор от игри, те правят своя избор! Важното е да се забавляваме и научаваме, играейки!